UUTISET & AJANKOHTAISET ASIAT

KESKUSTELUTILAISUUS MARTTILASSA TO 11.8.22 KLO 17.30!

Haluaisitko olla mukana kyläyhdistystoiminnassa joko hallitusjäsenenä tai vapaaehtoisena talkoolaisena tapahtumien järjestämisessä? Kyläyhdistyksessämme olisi paikka juuri sinulle, joka haluaisit kehittää toimintaamme uusilla ideoilla ja perinteiden päivittämisellä. Samalla saat mahdollisuuden luoda verkostoja, vaikuttaa, oppia uutta ja hyödyntää osaamistasi. Olet lämpimästi tervetullut keskustelemaan yhdistystoiminnastamme ja kyläämme koskevista akuuteistakin asioista torstaina 11.8.22 klo 17.30 alkaen Marttilassa Puntarmäentie 991 Kankkila.                              Lisätietoja p. 040 566 0559.

RAUHALLISTA JUHANNUSTA!                                            T. Kankkilan Seutu-yhdistys ry

Yhdistyksen kevätkokous 14.5.22 teki jäsenistön yksimielisen päätöksen Maneesin myymisestä yksityiselle. 31.5.2022 Kankkilan Seutu-yhdistys ry:n Jäppilän Maneesi sai uuden omistajan. 28 vuoden ajan on Maneesilla tanssittu, järjestetty markkinoita ym. toimintaa. Maneesi oli vuokramaalla, jonka vuokrasopimus olisi päättynyt parin vuoden päästä. Monilla on varmaan omia tai tuttujen kertomia muistoja Maneesin tapahtumista....tässä muutama kuva.

KEVÄTKOKOUSKUTSU!

Tervetuloa Kankkilan Seutu-yhdistys ry:n sääntömääräiseen kevätkokoukseen. Kokoukset ovat samalla julkisia kyläkokouksia, joissa kaikilla on läsnäolo- ja puheoikeus. Äänioikeus on vain jäsenmaksunsa 2022 sääntöjen mukaisesti suorittaneilla jäsenillä.

Aika la 14.5.2022 klo 14.00

Paikka wanhan koulun liikuntasali Kankkilantie 892

Asiat sääntöjen määräämät asiat (toimintakertomus 2021, vuoden 2021 tilinpäätös), Maneesirakennuksen myyminen ja maanvuokrasopimuksen irtisanominen, yhdistyksen toiminta 2022.

Kokoukseen osallistuvien nimet pyydetään ilmoittamaan viimeistään 12.5.2022 joko puheenjohtajalle                p. 040 729 0233 tai sihteerille p. 040 566 0559. Kahvitarjoilu.

Hyvät Kankkilassa asuvat ja mökkeilevät sekä satunnaisesti kylässä vierailevat,

Syyskokouksessa 2021 oli mahdollisuus vastata Maneesia koskevaan kyselyyn ja keskustelun jälkeen päätettiin yksimielisesti luopua Maneesista. Kokous antoi uudelle hallitukselle valtuudet tarvittaviin jatkotoimiin ennen kevätkokousta. Kevätkokoukselle tuodaan päätettäväksi ja hyväksyttäväksi esitys koskien Maneesirakennuksen myymistä ja maanvuokrasopimuksen irtisanomista ennen vuokra-ajan päättymistä (14.6.2024).

20 vuotta sitten Maneesilla järjestettiin latotansseja useamman kerran kesässä ja perinteiset syysmarkkinat sekä pienempiä tapahtumia. Kyläyhdistyksessä, kuten monissa muissakin kuntamme ja maamme yhdistyksissä, on vapaaehtoisten talkoolaisten ja luottamushenkilöiden määrä vähentynyt, joten muutoksia on tehtävä. Yhdistys on hoitanut myös kylän yhteismaalla olevaa Teenon uimarantaa ja yhdistyksen omistamaa Marttilaa.

Maneesilla on viimeksi järjestetty tanssit ja markkinat 2019. Kyläpäivätapahtuman 2020 aikana Maneesi vuokrattiin yksityisyrittäjän käyttöön. 2021 yhden illan yksityistilaisuus. Maneesin ylläpitoon ovat kuuluneet vesi, sähkö, pallomeren pallojen pesu, vakuutus, katon tukitolppa talveksi ja monen tunnin siivousurakka talven jälkeen ennen tapahtumien järjestämistä. Maanvuokraaja ei halua Maneesia takaisin, joten mikäli ostajaa Maneesille ei löydy, niin yhdistys joutunee maksamaan rakennuksen purkamisesta ja paikan siistimisestä peruskiviä myöten. Purku on edessä, vaikka odotettaisiin 14.6.2024 asti. Vakuutus on pidettävä voimassa niin kauan kuin yhdistys Maneesin omistaa.

Kyläyhdistyksemme 42. toimintavuoteen sisältyy hallituksen 25.4. tekemien muutosten jälkeen Marttilan perinteinen vappu, Avoimet kylät-tapahtuma, Juhannuspäivä Teenolla, kylähistoriaa valokuvin-ilta, syysmarkkinat, isänpäivälounas, Lucia yhdessä Pakilan kanssa ja Marttilassa vuoden päättäjäiset.

Pienen kyläyhdistyksen tapahtumissa, toiminnassa ja avoimissa kokouksissa annetaan kaikille mahdollisuus osallistumiseen sekä toivotaan vapaaehtoisen jäsenmaksun kautta tuettavan yhdistyksen toimintaa. Koronan takia yhdistystoiminnassa on ollut hiljaista niin meillä kuin muuallakin, mutta toivottavasti tälle vuodelle suunnitellut tapahtumat ja toiminta saisivat väkeä liikkeelle. Kyläturvallisuus aloitettiin jo 72 tuntia varautumiskoulutuksella, josta on turvallista jatkaa.

Yhdistykselle perustettiin vuosia sitten oma kotisivu, josta löytyy kattavasti tietoa. Tänä vuonna hallitus päätti perustaa yhdistykselle oman fb-ryhmänsä, joka vielä hakee paikkaansa. Aiemmin kylätiedotteiden mukana jaettiin kylän postilaatikkoihin jäsenmaksuohjeet, mutta tänä vuonna kokeiltiin somen voimaan. Valitettavasti kaikki eivät edelleenkään ole somessa, joten palataan postilaatikkojakeluun. Jäsenmaksutuloilla katetaan yhdistyksen kiinteät kulut.

Toivotamme kyläyhdistyksemme puolesta teidät kaikki tervetulleiksi mukaan yhdistyksemme järjestämiin tapahtumiin ja toimintaan.

Kankkilan Seutu-yhdistys ry:n hallitus

Tapahtumakalenterista löytyy alustava tapahtuma- ja toimintasuunnitelma.

KANKKILAN SEUTU-YHDISTYS ry:n JÄSENMAKSU 2022

Tilinumero: FI95 5361 0020 0305 34 BIC OKOYFIHH
Yhdistyksen jäsenmaksu 15€/hlö, alle 16-vuotiaat vapaajäseniä. Kirjoita viestikenttään jäsenten nimet, syntymävuosi, kotikunta - alle 16 v vapaajäsenten nimet myös syytä mainita. Eräpäivä 15.2.2022. Jäsenillä on ilmainen retkikyyditys, markkinoilla ilmainen myyntipaikka ja yhdistyksen kokouksissa äänioikeus.

Kylän joka talouteen jaetussa syyskokouskutsussa oli mainittu Maneesin tulevaisuus. 27.11.21 yhdistyksen syyskokoukseen osallistujat vastasivat Maneesia koskevaan kyselyyn. Keskustelun jälkeen päätettiin luopua Maneesista ja kokous antoi uudelle hallitukselle valtuudet tarvittaviin jatkotoimiin ennen kevätkokousta. Kevätkokoukselle tuodaan päätettäväksi ja hyväksyttäväksi esitys koskien Maneesirakennuksesta luopumista ja maavuokrasopimuksen irtisanomista ennen vuokra-ajan päättymistä.