KANKKILAN TAPAHTUMAKALENTERI 2019

Seuraavana alustavasti sovittua, mutta muutokset mahdollisia:

Elokuu

Ke 21.8. klo 18.30 MyMy vs. HAIku

Syyskuu

Ke 4.9. klo 18.30 MyMy vs. KelA

La 7.9. klo 10-16  Juhlamarkkinat (20. syysmarkkinat) Koulumäellä.

La 14.9. Osta tilalta-päivä Yrjaksella.

La 28.9. klo 18-21 Sähkötön ilta Marttilassa turvallisuusasioiden merkeissä.

Lokakuu

Ma 7.10. klo 13-15 Marttilassa avoin keskustelutilaisuus.

Marraskuu

Ma 4.11. Marttilan avoin keskustelutilaisuus.

Pe 15.11. klo 18.00 Yhdistyksen syyskokous wanhalla koululla

Joulukuu

Pe 13.12. klo 18.30 Lucia-joululaulutilaisuus wanhalla koululla yhdessä Pakilan Klubi ry:n kanssa

Ti 31.12. Vuoden päättäjäiset Marttilassa

Yhdistys jatkaa kylän historiaan liittyvien kuvien keräämistä.

LA 1.8.2020 KYLÄPÄIVÄ JA KYLÄYHDISTYKSEMME 40 VUOTISJUHLAT.

Kylän postilaatikkoihin jaetaan yhdistyksen tiedotepaketti 3 x vuodessa. Yhdistys käyttää tiedottamiseen lähinnä ilmaisjakelulehtiä (Itäväylä), maksullisten lehtien yhdistyspalstoja (Orimattilan Sanomat, Uusimaa), yhdistyksen ja kunnan kotisivuja, kunnan, Myrskylä-ryhmän ja Kankkila-Pakila-ryhmän fb-sivuja, kylän kahta ilmoitustaulua ja tapahtumasta riippuen kirkonkylässä esim. Salen ja kirjaston ilmoitustauluja

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2019 tapahtumia ovat olleet esim.:

Tammikuusta alkaen kunnan vapaa-aikatoimen säännöllisesti järjestämä kuntojumppa ja venyttely wanhalla koululla. Pakilan kerran kuussa järjestämä kerhosunnuntai.

Helmikuussa Marttilan avoimet ovet (Satarikot) ja Talvitapahtuma Marttilassa (Kota-tapahtuma peruuntui). Pakilan kerhosunnuntai. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat.

Maaliskuussa Marttilan avoimet ovet, vapaa-aikatoimen jumpat, kerhosunnuntain Origamien opettelua.

Huhtikuussa yhdistyksen kevätkokous, vapaa-aikatoimen jumpat, Marttilan vappu ja Pakilan kerhosunnuntait.

Toukokuussa Wellamon kevätnäyttely. PHJ:n jäteinfo mm. jätteiden lajitteluun liittyen.

Kesäkuussa Avoimet kylät-tapahtumana Kyläkävely kentältä Lavamäelle.

MyMyn kotipelit Kankkilan kentällä.

Kankkilan yhteisten alueiden järjestäytymätön osakaskunta kutsuttu koolle Teenon rantaprojektin avustusasiassa.

Karaoketanssit Maneesilla.

Teenon kunnostaminen ja rantatalkoot heinäkuussa, elokuussa......

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2018 tapahtumia olivat:

Talvirieha                                                                                                                                                               Yhdistyksen kevät- ja syyskokous                                                                                                                     Marttilan avoimet ovet keväällä ja syksyllä keskustelun ja vanhojen valokuvien katselun merkeissä                                                                                                                                                  Vapputapahtuma Marttilassa                                                                                                                          Wellamon kevätnäyttely                                                                                                                                     Kunnan järjestämä kuntopiiri                                                                                                                  Rallitapahtuma                                                                                                                                               Roinaralli                                                                                                                                                        Kyläkävely  Lavamäelle                                                                                                                                                  Kunnan järjestämä Pop-up Nuokku ja maksuttomat keppijumpat                                                                      MyMyn pelejä Pyhätössä ja kenttätalkoita                                                                                                    Perinteiset latotanssit Maneesilla                                                                                                                   Kesäretki Parolan Panssarimuseoon ja Aulangon Näkötornille                                                                Syysmarkkinat                                                                                                                                               Konstrundan Aino Ulmasella                                                                                                                                         Osta tilalta-päivä Yrjaksen tilalla                                                                                                          Isänpäivälounas, jonka yhteydessä vanhoja valokuvia kylästä                                                                          Yrjaksen tilan jouluriehassa kyläyhdistyksellä oli kahvio                                                                            Perinteinen Lucia-juhla                                                                                                                                          Vuoden päättäjäiset Marttilassa