KANKKILAN TAPAHTUMAKALENTERI 2019

Helmikuu

Ke 20.2., 27.2. klo 11-12 Kuntojumppaa ja venyttelyä wanhan koulun liikuntasalissa. Maksullinen (kausi- tai kertamaksu). Järj. kunnan vapaa-aikatoimi. HUOM! 65 v. täyttäneille 25 % alennus kausimaksusta.

Maaliskuu

Ma 4.3. klo 13-15 Satarikot eli kaikille avoin keskustelutilaisuus Marttilassa. Kahvimaksu 2 €hlö.

Ke 13.3., 20.3., 27.3. klo 11-12 Kuntojumppaa ja venyttelyä wanhan koulun liikuntasalissa. Maksullinen (kausi- tai kertamaksu). Järj. kunnan vapaa-aikatoimi.

Huhtikuu

Ma 1.4. klo 13-15 Satarikot eli kaikille avoin keskustelutilaisuus Marttilassa. Kahvimaksu 2 €/hlö.

La 6.4. klo 13-15 Kankkilan Seutu-yhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous wanhan koulun liikuntasalissa.

Ke 10.4., 17.4., 24.4. klo 11-12 Kuntojumppaa ja venyttelyä wanhan koulun liikuntasalissa. Maksullinen (kausi- tai kertamaksu). Järj. kunnan vapaa-aikatoimi.

Ti 30.4. klo 18-21 Vapputapahtuma Marttilassa. Makkara, sima, munkki 3 €/hlö. Järj. Kankkilan Seutu-yhdistys ry

Toukokuu

La 4.5. klo 12-15 Wellamon kevätnäyttely wanhalla koululla. Järj. opiston kurssilaiset, Kankkilan Seutu-yhdistys ry ja Pakilan Klubi ry.

Kevätkokouksessa ja sen jälkeen päätetään kesän ja syksyn tapahtumista - ajankohdat, paikat, ohjelmat. Seuravana alustavasti sovittua, mutta muutokset mahdollisia.

Kesäkuu - Kyläkävely Lavamäelle Silmun Avoimet kylät-tapahtumapäivänä (8.6.). Marttilan remonttitalkoot. Teenon rannan kunnostustalkoot.

Heinäkuu - La 13.7. Latotanssit Maneesilla iltapäivällä.

Elokuu - Leikkimieliset kisat kylän kentällä

Syyskuu - Juhlamarkkinat (20. syysmarkkinat)

Lokakuu - Marttilassa teemallinen avoimet ovet tapahtuma

Marraskuu - Ma 4.11. Marttilan avoin keskustelutilaisuus, Isänpäivälounas, Yhdistyksen syyskokous wanhalla koululla

Joulukuu - Pe 13.12. Lucia-joululaulutilaisuus wanhalla koululla yhdessä Pakilan Klubi ry:n kanssa, Vuoden päättäjäiset Marttilassa ti 31.12.

Yhdistys jatkaa kylän historiaan liittyvien kuvien keräämistä.

Kylän postilaatikkoihin jaetaan yhdistyksen tiedotepaketti 3 x vuodessa. Yhdistys käyttää tiedottamiseen lähinnä ilmaisjakelulehtiä (Itäväylä), maksullisten lehtien yhdistyspalstoja (Orimattilan Sanomat, Uusimaa), yhdistyksen ja kunnan kotisivuja, kunnan, Myrskylä-ryhmän ja Kankkila-Pakila-ryhmän fb-sivuja, kylän kahta ilmoitustaulua ja tapahtumasta riippuen kirkonkylässä esim. Salen ja kirjaston ilmoitustauluja

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2019 tapahtumia ovat olleet esim.:

Tammikuusta alkaen kunnan vapaa-aikatoimen säännöllisesti järjestämä kuntojumppa ja venyttely wanhalla koululla. Pakilan kerran kuussa järjestämä kerhosunnuntai.

Helmikuussa Marttilan avoimet ovet (Satarikot) ja Talvitapahtuma Marttilassa (Kota-tapahtuma peruuntui)

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2018 tapahtumia olivat:

Talvirieha                                                                                                                                                               Yhdistyksen kevät- ja syyskokous                                                                                                                     Marttilan avoimet ovet keväällä ja syksyllä keskustelun ja vanhojen valokuvien katselun merkeissä                                                                                                                                                  Vapputapahtuma Marttilassa                                                                                                                          Wellamon kevätnäyttely                                                                                                                                     Kunnan järjestämä kuntopiiri                                                                                                                  Rallitapahtuma                                                                                                                                               Roinaralli                                                                                                                                                        Kyläkävely  Lavamäelle                                                                                                                                                  Kunnan järjestämä Pop-up Nuokku ja maksuttomat keppijumpat                                                                      MyMyn pelejä Pyhätössä ja kenttätalkoita                                                                                                    Perinteiset latotanssit Maneesilla                                                                                                                   Kesäretki Parolan Panssarimuseoon ja Aulangon Näkötornille                                                                Syysmarkkinat                                                                                                                                               Konstrundan Aino Ulmasella                                                                                                                                         Osta tilalta-päivä Yrjaksen tilalla                                                                                                          Isänpäivälounas, jonka yhteydessä vanhoja valokuvia kylästä                                                                          Yrjaksen tilan jouluriehassa kyläyhdistyksellä oli kahvio                                                                            Perinteinen Lucia-juhla                                                                                                                                          Vuoden päättäjäiset Marttilassa