KANKKILAN TAPAHTUMAKALENTERI 2019

Huhtikuu

Ti 30.4. klo 18-21 Vapputapahtuma Marttilassa. Makkara, sima, munkki 3 €/hlö. Järj. Kankkilan Seutu-yhdistys ry

Toukokuu

La 4.5. klo 11-15 Wellamon kevätnäyttely wanhalla koululla. Mukana myös puukot, origamit, kotijuustoa, buffetti, grillimakkaraa ja kannattaa ottaa tylsät kirveet mukaan - kirveenteroittaja paikalla! Järj. opiston kurssilaiset, Kankkilan Seutu-yhdistys ry ja Pakilan Klubi ry.

Ke 22.5. klo 17-17.30 Roinaralli eli vaarallisten jätteiden, metalliromun ja sähkölaitteiden keräyskierros Kankkilassa urheilukentällä Humalakoskentien ja Kankkilantien liittymässä.

Kesäkuu

La 8.6.  klo 12-15 Silmun Avoimet kylät-tapahtumapäivänä järjestetään Kyläkävely Lavamäelle. Oppaana Kaj Smolander. Autot voi jättää parkkiin Humalakoskentien ja Kankkilantien liittymän vieressä olevalle kentälle, josta lähdetään yhdessä kohti Lavamäkeä. Kävelyn jälkeen kentällä mahdollisuus nauttia kahvista ja grillimakkarasta hintaan 3 €/hlö.

Teenon rannan kunnostamiseen on haettu eri tahoilta avustuksia, joten niiden mukaan lähdetään kunnostamistakin toteuttamaan kesäkuussa. Marttilan remontin ajankohta sovitaan erikseen.

Seuravana alustavasti sovittua, mutta muutokset mahdollisia.

Heinäkuu - La 13.7. Latotanssit Maneesilla iltapäivällä.

Elokuu - Leikkimieliset kisat kylän kentällä

Syyskuu - La 7.9. juhlamarkkinat (20. syysmarkkinat) Koulumäellä. Osta tilalta-päivä lauantaina 14.9.19 Yrjaksella.

Lokakuu - Marttilassa teemallinen avoimet ovet tapahtuma

Marraskuu - Ma 4.11. Marttilan avoin keskustelutilaisuus. Isänpäivälounas, Yhdistyksen syyskokous wanhalla koululla

Joulukuu - Pe 13.12. Lucia-joululaulutilaisuus wanhalla koululla yhdessä Pakilan Klubi ry:n kanssa, Vuoden päättäjäiset Marttilassa ti 31.12.

Yhdistys jatkaa kylän historiaan liittyvien kuvien keräämistä.

Kylän postilaatikkoihin jaetaan yhdistyksen tiedotepaketti 3 x vuodessa. Yhdistys käyttää tiedottamiseen lähinnä ilmaisjakelulehtiä (Itäväylä), maksullisten lehtien yhdistyspalstoja (Orimattilan Sanomat, Uusimaa), yhdistyksen ja kunnan kotisivuja, kunnan, Myrskylä-ryhmän ja Kankkila-Pakila-ryhmän fb-sivuja, kylän kahta ilmoitustaulua ja tapahtumasta riippuen kirkonkylässä esim. Salen ja kirjaston ilmoitustauluja

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2019 tapahtumia ovat olleet esim.:

Tammikuusta alkaen kunnan vapaa-aikatoimen säännöllisesti järjestämä kuntojumppa ja venyttely wanhalla koululla. Pakilan kerran kuussa järjestämä kerhosunnuntai.

Helmikuussa Marttilan avoimet ovet (Satarikot) ja Talvitapahtuma Marttilassa (Kota-tapahtuma peruuntui). Pakilan kerhosunnuntai. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat.

Maaliskuussa Marttilan avoimet ovet, vapaa-aikatoimen jumpat, kerhosunnuntain Origamien opettelua.

Huhtikuussa yhdistyksen kevätkokous, vapaa-aikatoimen jumpat.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2018 tapahtumia olivat:

Talvirieha                                                                                                                                                               Yhdistyksen kevät- ja syyskokous                                                                                                                     Marttilan avoimet ovet keväällä ja syksyllä keskustelun ja vanhojen valokuvien katselun merkeissä                                                                                                                                                  Vapputapahtuma Marttilassa                                                                                                                          Wellamon kevätnäyttely                                                                                                                                     Kunnan järjestämä kuntopiiri                                                                                                                  Rallitapahtuma                                                                                                                                               Roinaralli                                                                                                                                                        Kyläkävely  Lavamäelle                                                                                                                                                  Kunnan järjestämä Pop-up Nuokku ja maksuttomat keppijumpat                                                                      MyMyn pelejä Pyhätössä ja kenttätalkoita                                                                                                    Perinteiset latotanssit Maneesilla                                                                                                                   Kesäretki Parolan Panssarimuseoon ja Aulangon Näkötornille                                                                Syysmarkkinat                                                                                                                                               Konstrundan Aino Ulmasella                                                                                                                                         Osta tilalta-päivä Yrjaksen tilalla                                                                                                          Isänpäivälounas, jonka yhteydessä vanhoja valokuvia kylästä                                                                          Yrjaksen tilan jouluriehassa kyläyhdistyksellä oli kahvio                                                                            Perinteinen Lucia-juhla                                                                                                                                          Vuoden päättäjäiset Marttilassa