KANKKILAN TAPAHTUMAKALENTERI 2021

La 27.11.2021 KLO 13.00 Kankkilan Seutu-yhdistys ry:n syyskokous

Kankkilantie 892 wanhan koulun liikuntasali

Kokouksessa käsitellään sääntöjen §11 määräämiä asioita (hallitusjäsenten valinta, toimintasuunnitelma ja talousarvio 2022, jäsenmaksujen suuruudet vuodelle 2022) ja lisäksi turvallisuussuunnitelma/kylätalohanketta sekä Maneesin tulevaisuutta.

Yhdistyksen sääntöjen §10 mukaan kokouksessa on puhe- ja läsnäolo-oikeus kaikilla, mutta äänioikeus vain jäsenillä.

Kokoukseen osallistujia pyydetään ilmoittamaan osallistumisestaan sähköpostilla hannele.kaenaho-virtala@pp.inet.fi tai tekstiviestillä p. 040 566 0559 viimeistään 25.11.2021 kahvitarjoilun ja koronaohjeistuksen huomioimiseksi.

Tervetuloa!

KANKKILAN KYLÄN JA YHDISTYKSEN TAPAHTUMIA 2021 OVAT OLLEET ESIM.

Hallitus on pitänyt kokouksia tammi- ja lokakuussa.

Marttilassa polttopuutalkoot, pihan haravointia ja raivaussahalla siistimistä sekä nurmikon leikkausta.

Teenolla rannan siistimistä.

Toukokuussa kyläkysely jaettu kylän postilaatikkoihin.

30.6. Yhdistyksen kevätkokous

16.10. Yhdistyksen kirpputori kivikoululla

Yhdistys käyttää tiedottamiseen lähinnä ilmaisjakelulehtiä (Itäväylä), maksullisten lehtien yhdistyspalstoja (Orimattilan Sanomat, Uusimaa), yhdistyksen ja kunnan kotisivuja, kunnan, Myrskylä-ryhmän ja Kankkila-Pakila-ryhmän fb-sivuja, kylän kahta ilmoitustaulua ja tapahtumasta riippuen kirkonkylässä esim. Salen ja kirjaston ilmoitustauluja. Yhdistyksen kevät- ja syyskokouskutsut jaetaan kylän talouksien postilaatikkoihin.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2020 tapahtumia ovat olleet esim.:

Helmikuussa talvirieha wanhalla koululla.

Keväällä maaliskuusta alkaen koronan takia kaikki kansalaisopiston ja kunnan järjestämä toiminta keskeytetty. Wanhan koulun tilojen sulkemisen takia peruuntuivat yksityisten ja yhdistysten salivarauksetkin.

Huhtikuussa Marttilan avoimet ovet, yhdistyksen kevätkokous ja Marttilan vappu jouduttiin myös perumaan.

Kesäkuussa järjestettiin kevätkokous ja saatiin rantaan uusi laituri.

Kunnan taholta järjestetty maksutonta keppijumppaa urheilukentällä.

Silmun Avoimet kylät-tapahtuma Marttilassa koronan takia peruttu.

Juhannuspäivänä grillitapahtuma Teenon rannan kunnostamiseen ja uuteen laituriin liittyen

Kyläpäivä ja yhdistyksen 40 v juhlatapahtuma.

Syyskuussa yhdistyksen syyskokous.

Loka-marraskuun Marttilan avoimet ovet peruttu. Lokakuussa Marttilassa raivaus- ja siistimistalkoot.

Kyläyhdistys tarjosi Kyläpäivä-tapahtuman talkoolaisille grillimakkaraa, loimulohta ja täytekakkukahvit.

Koronan takia peruuntui yhdistyksen suunnittelmissa ollut isänpäivälounaskin sekä kylien yhteinen Lucia-tapahtuma.

Marttilassa ei yhdistyksen nimissä järjestetty vuoden päättäjäisiä.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2019 tapahtumia ovat olleet esim.:

Tammikuusta alkaen kunnan vapaa-aikatoimen säännöllisesti järjestämä kuntojumppa ja venyttely wanhalla koululla. Pakilan kerran kuussa järjestämä kerhosunnuntai.

Helmikuussa Marttilan avoimet ovet (Satarikot) ja Talvitapahtuma Marttilassa (Kota-tapahtuma peruuntui). Pakilan kerhosunnuntait kerran kuussa. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat.

Maaliskuussa Marttilan avoimet ovet, vapaa-aikatoimen jumpat, kerhosunnuntaina Origamien opettelua.

Huhtikuussa yhdistyksen kevätkokous, vapaa-aikatoimen jumpat, Marttilan vappu.

Toukokuussa Wellamon kevätnäyttely. PHJ:n jäteinfo mm. jätteiden lajitteluun liittyen.

Kesäkuussa Avoimet kylät-tapahtumana Kyläkävely kentältä Lavamäelle.

MyMyn kotipelit Kankkilan kentällä.

Kankkilan yhteisten alueiden järjestäytymätön osakaskunta kutsuttu koolle Teenon rantaprojektin avustusasiassa.

Karaoketanssit Maneesilla.

Teenon kunnostaminen ja rantatalkoot heinäkuussa, elokuussa, syyskuussa ...... .

20. syysmarkkinat järjestettiin Koulumäellä syyskuussa ja sähkötön ilta Marttilassa. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat keskiviikkoisin.

Lokakuussa ja marraskuussa avoimet ovet Marttilassa. Kunta omissa metsissään teettänyt raivaus- ja hoitotoimenpiteitä Koulumäellä.

Marraskuussa avoimet ovet Marttilassa. Kunnanjohtaja Sam Vuorinen, hallintojohtaja Matti Latva-Pirilä ja tekninen johtaja Timo Krigsman kävivät tutustumassa Kankkilaan. Kyläyhdistyksen syyskokous kivikoulun keittolassa.

Joulukuussa Marttilan avoimet ovet pikkujoulutunnelmissa. Wanhalla koululla perinteinen kylien Lucianpäivän joululaulutilaisuus. Vuoden päättäjäiset Marttilassa.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2018 tapahtumia olivat:

Wellamon kevätnäyttely                                                                                                                                        Kunnan järjestämä kuntopiiri                                                                                                                  Rallitapahtuma                                                                                                                                               Roinaralli                                                                                                                                                        Kyläkävely  Lavamäelle                                                                                                                                                   Kunnan järjestämä Pop-up Nuokku ja maksuttomat keppijumpat                                                                       MyMyn pelejä Pyhätössä ja kenttätalkoita                                                                                                     Perinteiset latotanssit Maneesilla                                                                                                                     Kesäretki Parolan Panssarimuseoon ja Aulangon Näkötornille                                                                Syysmarkkinat                                                                                                                                               Konstrundan Aino Ulmasella                                                                                                                                          Osta tilalta-päivä Yrjaksen tilalla                                                                                                           Isänpäivälounas, jonka yhteydessä vanhoja valokuvia kylästä                                                                          Yrjaksen tilan jouluriehassa kyläyhdistyksellä oli kahvio                                                                              Perinteinen Lucia-juhla                                                                                                                                          Vuoden päättäjäiset Marttilassa