KANKKILAN TAPAHTUMAKALENTERI 2019

Seuraavana alustavasti sovittua, mutta muutokset mahdollisia:

Marraskuu

Ke 20.11. klo 11-12 kunnan vapaa-aikatoimen järjestämä maksullinen kuntojumppa ja venyttely wanhan koulun liikuntasalissa.

Joulukuu

Ma 2.12. klo 13-15 pyynnöstä järjestetään avoimet ovet joulutunnelmissa Marttilassa.

Ke 4.12., 11.12. ja 18.12. klo 11-12 kunnan vapaa-aikatoimen järjestämä maksullinen kuntojumppa ja venyttely wanhan koulun liikuntasalissa.

Pe 13.12. klo 18.30 Lucia-joululaulutilaisuus wanhalla koululla yhdessä Pakilan Klubi ry:n kanssa

Ti 31.12. Vuoden päättäjäiset Marttilassa

Yhdistys jatkaa kylän historiaan liittyvien kuvien keräämistä.

LA 1.8.2020 KYLÄPÄIVÄ JA KYLÄYHDISTYKSEMME 40 VUOTISJUHLAT.

Kylän postilaatikkoihin jaetaan yhdistyksen tiedotepaketti 3 x vuodessa. Yhdistys käyttää tiedottamiseen lähinnä ilmaisjakelulehtiä (Itäväylä), maksullisten lehtien yhdistyspalstoja (Orimattilan Sanomat, Uusimaa), yhdistyksen ja kunnan kotisivuja, kunnan, Myrskylä-ryhmän ja Kankkila-Pakila-ryhmän fb-sivuja, kylän kahta ilmoitustaulua ja tapahtumasta riippuen kirkonkylässä esim. Salen ja kirjaston ilmoitustauluja

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2019 tapahtumia ovat olleet esim.:

Tammikuusta alkaen kunnan vapaa-aikatoimen säännöllisesti järjestämä kuntojumppa ja venyttely wanhalla koululla. Pakilan kerran kuussa järjestämä kerhosunnuntai.

Helmikuussa Marttilan avoimet ovet (Satarikot) ja Talvitapahtuma Marttilassa (Kota-tapahtuma peruuntui). Pakilan kerhosunnuntai. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat.

Maaliskuussa Marttilan avoimet ovet, vapaa-aikatoimen jumpat, kerhosunnuntain Origamien opettelua.

Huhtikuussa yhdistyksen kevätkokous, vapaa-aikatoimen jumpat, Marttilan vappu ja Pakilan kerhosunnuntait.

Toukokuussa Wellamon kevätnäyttely. PHJ:n jäteinfo mm. jätteiden lajitteluun liittyen.

Kesäkuussa Avoimet kylät-tapahtumana Kyläkävely kentältä Lavamäelle.

MyMyn kotipelit Kankkilan kentällä.

Kankkilan yhteisten alueiden järjestäytymätön osakaskunta kutsuttu koolle Teenon rantaprojektin avustusasiassa.

Karaoketanssit Maneesilla.

Teenon kunnostaminen ja rantatalkoot heinäkuussa, elokuussa, syyskuussa ...... .

20. syysmarkkinat järjestettiin Koulumäellä syyskuussa ja sähkötön ilta Marttilassa. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat.

Lokakuussa ja marraskuussa avoimet ovet Marttilassa. Kunta omissa metsissään teettänyt raivaus- ja hoitotoimenpiteitä Koulumäellä.

Marraskuussa avoimet ovet Marttilassa. Kunnanjohtaja Sam Vuorinen, hallintojohtaja Matti Latva-Pirilä ja tekninen johtaja Timo Krigsman kävivät tutustumassa Kankkilaan. Kyläyhdistyksen syyskokous kivikoulun keittolassa.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2018 tapahtumia olivat:

Talvirieha                                                                                                                                                               Yhdistyksen kevät- ja syyskokous                                                                                                                     Marttilan avoimet ovet keväällä ja syksyllä keskustelun ja vanhojen valokuvien katselun merkeissä                                                                                                                                                  Vapputapahtuma Marttilassa                                                                                                                          Wellamon kevätnäyttely                                                                                                                                     Kunnan järjestämä kuntopiiri                                                                                                                  Rallitapahtuma                                                                                                                                               Roinaralli                                                                                                                                                        Kyläkävely  Lavamäelle                                                                                                                                                  Kunnan järjestämä Pop-up Nuokku ja maksuttomat keppijumpat                                                                      MyMyn pelejä Pyhätössä ja kenttätalkoita                                                                                                    Perinteiset latotanssit Maneesilla                                                                                                                   Kesäretki Parolan Panssarimuseoon ja Aulangon Näkötornille                                                                Syysmarkkinat                                                                                                                                               Konstrundan Aino Ulmasella                                                                                                                                         Osta tilalta-päivä Yrjaksen tilalla                                                                                                          Isänpäivälounas, jonka yhteydessä vanhoja valokuvia kylästä                                                                          Yrjaksen tilan jouluriehassa kyläyhdistyksellä oli kahvio                                                                            Perinteinen Lucia-juhla                                                                                                                                          Vuoden päättäjäiset Marttilassa