KANKKILAN TAPAHTUMAKALENTERI 2020

TOUKOKUU

Ke  27.5. klo 17-17.30 Roinaralli urheilukentällä. Järj. PHJ - PERUTTU!

KESÄKUU

Ma 1.6. klo 11.00-11.45 Kankkilan urheilukentällä keppijumppaa. Järj. Myrkylän kunta

Kylän rannan kunnostamistalkoot jatkuvat.

Pe 5.6. klo 18.30 Kankkilan Seutu-yhdistys ry:n kevätkokous wanhan koulun liikuntasalissa. Kokoukseen osallistuvien on ilmoitettava nimensä viimeistään 1.6. puheenjohtajalle tai sihteerille - koronaan liittyvien ohjeistuksien takia!!!!

Ma 8.6. klo 11.00-11.45 Kankkilan urheilukentällä keppijumppaa. Järj. Myrskylän kunta

La 13.6. klo 12 Silmun Avoimet kylät Marttilassa PERUTTU!

Ma 15.6. klo 11.00-11.45 Kankkilan urheilukentällä keppijumppaa. Järj. Myrskylän kunta

La 20.6. klo 12-14 Grillijuhlat rannan kunnostamisprojektin valmistumisen johdosta ja uuden laiturin vihkiäiset.

ELOKUU

La 1.8. klo 11-16 Kyläpäivä ja yhdistyksen 40-vuotisjuhlatapahtuma. Kyläpäivämainos jaetaan heinäkuussa joka talouteen Myrskylässä.

LOKAKUU

Ma 5.10. klo 13-15 Avoimet ovet Marttilassa

MARRASKUU

Ma 2.11. klo 13-15 Avoimet ovet Marttilassa

Su 8.11. klo 12-14 Isänpäivälounas kivikoulun keittolassa

Marraskuussa yhdistyksen syyskokous.

JOULUKUU

Su 13.12. Lucianpäivän yhteislaulutilaisuus yhdessä Pakilan Klubi ry:n kanssa wanhalla koululla

To 31.12. klo 18-21 Vuoden päättäjäiset Marttilassa.

Kylän postilaatikkoihin jaetaan yhdistyksen tiedotepaketti viimeistään 19.1.20. Yhdistys käyttää tiedottamiseen lähinnä ilmaisjakelulehtiä (Itäväylä), maksullisten lehtien yhdistyspalstoja (Orimattilan Sanomat, Uusimaa), yhdistyksen ja kunnan kotisivuja, kunnan, Myrskylä-ryhmän ja Kankkila-Pakila-ryhmän fb-sivuja, kylän kahta ilmoitustaulua ja tapahtumasta riippuen kirkonkylässä esim. Salen ja kirjaston ilmoitustauluja. Yhdistyksen kevät- ja syyskokouskutsut jaetaan kylän talouksien postilaatikkoihin.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2020 tapahtumia ovat olleet esim.:

Helmikuussa talvirieha wanhalla koululla.

Keväällä maaliskuusta alkaen koronan takia kaikki kansalaisopiston ja kunnan järjestämä toiminta keskeytetty. Wanhan koulun tilojen sulkemisen takia peruuntuivat yksityisten ja yhdistysten salivarauksetkin.

Huhtikuussa Marttilan avoimet ovet, yhdistyksen kevätkokous ja Marttilan vappu jouduttiin myös perumaan.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2019 tapahtumia ovat olleet esim.:

Tammikuusta alkaen kunnan vapaa-aikatoimen säännöllisesti järjestämä kuntojumppa ja venyttely wanhalla koululla. Pakilan kerran kuussa järjestämä kerhosunnuntai.

Helmikuussa Marttilan avoimet ovet (Satarikot) ja Talvitapahtuma Marttilassa (Kota-tapahtuma peruuntui). Pakilan kerhosunnuntait kerran kuussa. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat.

Maaliskuussa Marttilan avoimet ovet, vapaa-aikatoimen jumpat, kerhosunnuntaina Origamien opettelua.

Huhtikuussa yhdistyksen kevätkokous, vapaa-aikatoimen jumpat, Marttilan vappu.

Toukokuussa Wellamon kevätnäyttely. PHJ:n jäteinfo mm. jätteiden lajitteluun liittyen.

Kesäkuussa Avoimet kylät-tapahtumana Kyläkävely kentältä Lavamäelle.

MyMyn kotipelit Kankkilan kentällä.

Kankkilan yhteisten alueiden järjestäytymätön osakaskunta kutsuttu koolle Teenon rantaprojektin avustusasiassa.

Karaoketanssit Maneesilla.

Teenon kunnostaminen ja rantatalkoot heinäkuussa, elokuussa, syyskuussa ...... .

20. syysmarkkinat järjestettiin Koulumäellä syyskuussa ja sähkötön ilta Marttilassa. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat keskiviikkoisin.

Lokakuussa ja marraskuussa avoimet ovet Marttilassa. Kunta omissa metsissään teettänyt raivaus- ja hoitotoimenpiteitä Koulumäellä.

Marraskuussa avoimet ovet Marttilassa. Kunnanjohtaja Sam Vuorinen, hallintojohtaja Matti Latva-Pirilä ja tekninen johtaja Timo Krigsman kävivät tutustumassa Kankkilaan. Kyläyhdistyksen syyskokous kivikoulun keittolassa.

Joulukuussa Marttilan avoimet ovet pikkujoulutunnelmissa. Wanhalla koululla perinteinen kylien Lucianpäivän joululaulutilaisuus. Vuoden päättäjäiset Marttilassa.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2018 tapahtumia olivat:

Talvirieha                                                                                                                                                               Yhdistyksen kevät- ja syyskokous                                                                                                                     Marttilan avoimet ovet keväällä ja syksyllä keskustelun ja vanhojen valokuvien katselun merkeissä                                                                                                                                                  Vapputapahtuma Marttilassa                                                                                                                          Wellamon kevätnäyttely                                                                                                                                      Kunnan järjestämä kuntopiiri                                                                                                                  Rallitapahtuma                                                                                                                                               Roinaralli                                                                                                                                                        Kyläkävely  Lavamäelle                                                                                                                                                  Kunnan järjestämä Pop-up Nuokku ja maksuttomat keppijumpat                                                                      MyMyn pelejä Pyhätössä ja kenttätalkoita                                                                                                     Perinteiset latotanssit Maneesilla                                                                                                                   Kesäretki Parolan Panssarimuseoon ja Aulangon Näkötornille                                                                Syysmarkkinat                                                                                                                                               Konstrundan Aino Ulmasella                                                                                                                                         Osta tilalta-päivä Yrjaksen tilalla                                                                                                          Isänpäivälounas, jonka yhteydessä vanhoja valokuvia kylästä                                                                          Yrjaksen tilan jouluriehassa kyläyhdistyksellä oli kahvio                                                                             Perinteinen Lucia-juhla                                                                                                                                          Vuoden päättäjäiset Marttilassa