KANKKILAN TAPAHTUMAKALENTERI 2019

Ke 26.6. klo 13 Kankkilan yhteisten alueiden järjestäytymättömän osakaskunnan kokous, josta on tiedotettu osakkaille Itäväylä-lehdessä 29.5. ja puolet osakkaista on saanut henkilökohtaisen kutsun. Oman osakkuutensa voi tarkistaa kiinteistörekisteriotteesta.

Teenon rannan kunnostustalkoista päätetään osakaskunnan kokouksen jälkeen.

Seuraavana alustavasti sovittua, mutta muutokset mahdollisia:

Heinäkuu

La 13.7. klo 14-17 Karaoketanssit Maneesilla iltapäivällä.

Syyskuu

La 7.9. klo 10-16  Juhlamarkkinat (20. syysmarkkinat) Koulumäellä.

La 14.8. Osta tilalta-päivä Yrjaksella.

Alustavasti suunniteltuja tapahtumia loppuvuodelle 2019 - muutokset mahdollisia:

Lokakuu - Marttilassa Sähkötön ilta-tapahtuma. Turvallisuustapahtuma.

Marraskuu - Ma 4.11. Marttilan avoin keskustelutilaisuus. Su 10.11. Isänpäivälounas. Yhdistyksen syyskokous wanhalla koululla

Joulukuu - Pe 13.12. Lucia-joululaulutilaisuus wanhalla koululla yhdessä Pakilan Klubi ry:n kanssa, Vuoden päättäjäiset Marttilassa ti 31.12.

Yhdistys jatkaa kylän historiaan liittyvien kuvien keräämistä.

Kylän postilaatikkoihin jaetaan yhdistyksen tiedotepaketti 3 x vuodessa. Yhdistys käyttää tiedottamiseen lähinnä ilmaisjakelulehtiä (Itäväylä), maksullisten lehtien yhdistyspalstoja (Orimattilan Sanomat, Uusimaa), yhdistyksen ja kunnan kotisivuja, kunnan, Myrskylä-ryhmän ja Kankkila-Pakila-ryhmän fb-sivuja, kylän kahta ilmoitustaulua ja tapahtumasta riippuen kirkonkylässä esim. Salen ja kirjaston ilmoitustauluja

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2019 tapahtumia ovat olleet esim.:

Tammikuusta alkaen kunnan vapaa-aikatoimen säännöllisesti järjestämä kuntojumppa ja venyttely wanhalla koululla. Pakilan kerran kuussa järjestämä kerhosunnuntai.

Helmikuussa Marttilan avoimet ovet (Satarikot) ja Talvitapahtuma Marttilassa (Kota-tapahtuma peruuntui). Pakilan kerhosunnuntai. Kunnan vapaa-aikatoimen jumpat.

Maaliskuussa Marttilan avoimet ovet, vapaa-aikatoimen jumpat, kerhosunnuntain Origamien opettelua.

Huhtikuussa yhdistyksen kevätkokous, vapaa-aikatoimen jumpat, Marttilan vappu ja Pakilan kerhosunnuntait.

Toukokuussa Wellamon kevätnäyttely. PHJ:n jäteinfo mm. jätteiden lajitteluun liittyen.

Kesäkuussa Avoimet kylät-tapahtumana Kyläkävely kentältä Lavamäelle.

Kankkilan kylän ja yhdistyksen vuoden 2018 tapahtumia olivat:

Talvirieha                                                                                                                                                               Yhdistyksen kevät- ja syyskokous                                                                                                                     Marttilan avoimet ovet keväällä ja syksyllä keskustelun ja vanhojen valokuvien katselun merkeissä                                                                                                                                                  Vapputapahtuma Marttilassa                                                                                                                          Wellamon kevätnäyttely                                                                                                                                     Kunnan järjestämä kuntopiiri                                                                                                                  Rallitapahtuma                                                                                                                                               Roinaralli                                                                                                                                                        Kyläkävely  Lavamäelle                                                                                                                                                  Kunnan järjestämä Pop-up Nuokku ja maksuttomat keppijumpat                                                                      MyMyn pelejä Pyhätössä ja kenttätalkoita                                                                                                    Perinteiset latotanssit Maneesilla                                                                                                                   Kesäretki Parolan Panssarimuseoon ja Aulangon Näkötornille                                                                Syysmarkkinat                                                                                                                                               Konstrundan Aino Ulmasella                                                                                                                                         Osta tilalta-päivä Yrjaksen tilalla                                                                                                          Isänpäivälounas, jonka yhteydessä vanhoja valokuvia kylästä                                                                          Yrjaksen tilan jouluriehassa kyläyhdistyksellä oli kahvio                                                                            Perinteinen Lucia-juhla                                                                                                                                          Vuoden päättäjäiset Marttilassa